مبلمان آلومینیومی یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در فضای باز از جمله حیاط، بالکن و یا باغ هستند. جنس آلومینیوم این نوع مبلمان در برابر شرایط جوّی، آب و هوای گرم و یا بارانی و برفی بسیار مقاوم است. همچنین آلومینیوم در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است و سال‌ها نیاز به تعویض یا رنگ‌کاری ندارد. پس اگر قصد خرید مبلمان مناسب برای فضاهای باز منزل و یا باغ خود را دارید، قبل از خرید مبلمان آلومینیومی و میز و صندلی‌های آلومینیومی بهتر است از راهنمای خرید مبلمان آلومینیومی کمک بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم شما را در مورد انتخاب بهترین مبلمان مناسب باغ و ویلا راهنمایی کنیم.

راهنمای خرید مبلمان باغی

مبلمان آلومینیومی چیست؟

مبلمان آلومینیومی که مبل تراس، ویلایی، باغی و یا مبلمان فضای باز نیز نامیده می‌شوند، نوعی مبلمان است که مخصوص فضای باز طراحی شده است و برای این فضاها کاربرد دارند.به دلیل سبک بودن و مقاومت بالا در شرایط جوی مختلف این نوع از مبلمان مناسب باغ و ویلا امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.شرکت ویلاپارک سال هاست که در زمینه تولید مبلمان فلزی و فضای باز مشغول فعالیت است.برای خرید مبلمان باغی از ویلاپارک میتوانید به نمایندگی ما در تجریش و یا با هماهنگی قبلی به دفتر کارخانه مراجعه کنید.

مبلمان باغی مدل لارناکا

مبلمان باغی مدل لارناکا آلومینیومی

ویژگی‌های مبلمان آلومینیمی

مبلمان آلومینیومی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که برای فضای باز انتخاب می‌شوند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت و طول عمر

مبلمان آلومینیومی دارای مقاومت و طول عمر بالایی هستند و در مجاورت رطوبت، برودت و سرما مقاومت بالایی دارند. دوام آلومینیوم مهم‌ترین ویژگی آن نیز محسوب می‌شود.

وزن سبک

یکی دیگر از ویژگی‌های مبلمان ساخته شده از جنس آلومینیوم، وزن سبک آن‌ها است. مبلمانی که در فضای باز استفاده می‌شوند، باید سبک وزن باشند تا بتوان به راحتی آن ها در هر زمان و مکانی جابه‌جا کرد.

تنوع در طراحی

مبلمان آلومینیومی در انواع متفاوت و در طرح‌های گوناگون تولید می‌شوند که این امر موجب سهولت در انتخاب مشکل پسندان شده است.

چرا از آلومینیوم برای ساخت مبلمان فضای باز استفاده می‌شود؟

مبلمان باغی مدل ال سیت

مبلمان ال سیت به همراه یک صندلی 2 نفره

برای فضای باز مد نظر خود مبلمان از جنس آلومینیوم را انتخاب کنید. این نوع مبلمان علاوه بر وزن سبک و مقاومت در برابر رطوبت، بارش برف و باران، دارای زیبایی چشم نوازی هستند و محیط مد نظر شما را مدرن و شیک خواهند کرد. آب در منافذ این مبلمان رسوخ نخواهد کرد. یکی دیگر از دلایل انتخاب مبلمان آلومینیومی ویژگی ضدزنگ بودن آن در مجاورت هوا است. در ساخت این مبلمان از آلومینیوم‌های ریخته گری شده استفاده می‌شود.برای دیدن جدید ترین محصولات میتوانید به مرکز فروش مبلمان باغی در تهران مراجعه کنید.

ریخته گری آلومینیوم چیست؟

ریخته‌گری آلومینیوم یکی از مهم‌ترین روش‌های تولید محصولات نهایی از جنس آلومینیوم است. در این روش می‌توان قطعاتی زیبا با شکل‌های خاص و پیچیده را ایجاد کرد. در روش ریخته‌گری آلومینیوم در نهایت می‌توان محصولی ظریف و دقیق تولید کرد. در این روش تولید انواع قطعات با کارایی‌های مختلف امکان‌پذیر است و رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش در تولید قطعات آلومینیومی به حساب می‌آید. آلومینیوم ریخته‌گری شده انعطاف‌پذیری بالایی دارد و دارای خواص متالورژیکی بهتر و ظرافت بیشتری است.

مبلمان باغی مدل طاووس 4 نفره

مبلمان ویلایی مدل طاووس 4 نفره آلومینیوم ریخته گری

 

مقایسه مبلمان آلومینیومی و آهنی و حصیری

انواع مبلمان فضای باز در جنس‌های مختلف آلومینیومی، آهنی، حصیری و… تولید و به بازار عرضه می‌کند. استفاده از مبلمان آهنی در مناطق شرجی کاملا اشتباه بوده و موجب زنگ‌زدگی سریع مبلمان می‌شود. بهتر است در فضاهای باز از مبلمان آلومینیومی استفاده نمایید؛ زیرا این نوع مبلمان در برابر زنگ‌زدگی بسیار مقاوم است.

علاوه برا این، مبلمان آلومینیومی به مراقبت زیادی نیاز ندارند؛ اما مبلمان آهنی و حصیری نیاز به مراقبت دارند و باید متناسب با آب و هوای محیط مدنظر انتخاب شوند. همچنین وزن مبلمان آهنی کمی بیشتر از مبلمان‌های آلومینیومی است. یکی دیگر از تفاوت‌های انواع مبلمان باغی متنوع بودن طرح‌های مبل‌های آلومینیومی نسبت مبلمان آهنی است. برای درک بهتر تفاوت این سه نوع مبل فضای باز بهتر است با هر یک از آن‌ها به طور جداگانه آشنا شوید.

مبلمان آلومینیومی

مبلمان فضای باز آلومینیومی همانطور که از نامش پیدا است، از جنس آلومینیوم نرم و خشک ساخته می‌شود. این نوع مبلمان بهترین گزینه برای استفاده در کلیه فضاها از جمله تراس، حیاط، تراس، باغ، روف گاردن، کنار استخر و حتی آشپزخانه است و در تمامی محیط‌های شرجی  یا گرم خشک قابل استفاده بوده و دوام بالایی دارد. این نوع مبلمان دارای انواع مدل‌های متنوعی است که برای کاربری مبلمان فضای باز و رستورانی مناسب است. مبل آلومینیومی به روش ریخته‌گری تولید می‌شود و  از لحاظ ماندگاری از دیگر انواع مبلمان طول عمر بیشتری دارد.

مبلمان آهنی

مبلمان آهنی از جنس آهن ساخته شده و به واسطه جوش CO2 به همدیگر متصل شده‌اند. این نوع مبلمان بعد از فرآیند چربی‌زدایی و شستشو به رنگ سفید یا مشکی رنگ شده و با تشک‌ها رنگارنگ یا تک رنگ آماده سفارش و استفاده می‌شوند. بهترین محیط برای استفاده از مبلمان آهنی، فضاهای گرم و خشک است.

مبلمان حصیری

مبلمان حصیری از روش فرآیند جوشکاری اسکلت آلومینیوم و رنگ کوره‌ای بدنه تولید می‌شود. در مرحله بعدی تولید این نوع مبلمان، بافندگان با استفاده مواد راتان یا pvc مدل‌های متنوعی را تولید و به بازار ارائه می‌دهند. مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع مبلمان شامل طرح‌های متنوع، زنگ نزدن، رنگ‌بندی مختلف و زیبایی فوق‌العاده است. مبلمان حصیری مانند مبلمان آلومینیومی است و در تمامی مناطق قابل استفاده است.

خرید میز و صندلی آلومینیومی

مبلمان باغی مدل مرغابی 6 نفره

مبلمان آلومینیومی مدل مرغابی 6 نفره

قبل از مراجعه به مرکز فروش میز و صندلی آلومینیومی، بهتر است تا درباره خرید مبلمان آلومینیومی اطلاعات کافی را کسب نمایید. مبلمان آلومینیومی کارایی بسیاری دارند و به عنوان مبل تراس یا در فضاهای کوچک یا بزرگ استفاده می‌شود. این نوع مبلمان علاوه بر جنس مناسب دارای انواع طرح‌های زیبا و جذاب هستند که می‌تواند فضای مد نظر شما را زیباتر و کاربردی‌تر نماید. با توجه تنوع مبلمان آلومینیومی در طرح، رنگ و مدل، شما قادر خواهید بود که متناسب با سلیقه و فضای مدنظرتان، مبلمان دلخواه خود را انتخاب و خریداری نمایید.

در هنگام خرید مبلمان آلومینیومی به دنبال انواع ارزان قیمت و بی‌کیفیت آن نباشید. زیرا محصولات بی‌کیفیت عمر طولانی و مقاومت بالا در برابر شرایط جوی را نخواهند داشت و بزودی نیاز به تعویض و تعمیر پیدا خواهند کرد. بنابراین هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید.

خرید تاب باغی

افزایش عمر مبلمان آلومینیومی

برای افزایش طول عمر مبلمان آلومینیومی نکات زیر را رعایت نمایید:

  • در صورت عدم استفاده از مبل کوسن و تشک، آن‌ها را جمع کنید.
  • از کاور و روکش پلاستیکی بر روی مبل‌ها استفاده نمایید.
  • مبل‌ها را در زیر چتر یا آلاچیق قرار دهید.
  • در زمان‌هایی که آفتاب به صورت مستقیم می تابد، مبلمان آلومینیومی را بشویید.
  • مبلمان خود را در صورت عدم استفاده در طول ماه‌های فصل زمستان در داخل انبار نگهداری کنید.
  • پس از یک روز بارانی، کوسن‌های مبلمان خود را در آفتاب آویزان کنید تا از کپک زدن آن جلوگیری کرده باشید.

معرفی مدل های مبلمان آلومینیومی

مبلمان آلومینیومی انواع مختلفی از جمله مبلمان آلومینیومی کوئین، میز و صندلی آلومینیومی مدل طاووسی، میز و صندلی آلومینیومی مدل گل مینا، میز و صندلی آلومینیومی مدل مرغابی، نیمکت‌های تمام آلومینیومی و… دارد. افراد با سلیقه‌های مختلف و متناسب با فضای مد نظر خود می‌توانند در بین انواع مدل‌های مبل‌های آلومینیومی، مدل متناسب با سلیقه خود را انتخاب نمایند.

تفاوت مبلمان فضای باز و مبلمان خانگی

جمع‌بندی

که اگر برای فضای باز محیط خانه و یا باغ خود نیاز به میز و صندلی‌های زیبا دارید، بهترین گزینه برای شما مبلمان آلومینیومی در کنار چتر و سایبان ویلایی است. در ویلاپارک می‌توانید انواع مبلمان ویلایی را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید. از این که تا پایان این مقاله ما را همراهی نمودید، سپاسگزاریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *