اکثر انسان‌ها از بچگی تا بزرگسالی به دلیل علاقه به تجربه حس پرواز به انواع تاب راحتی و صندلی تابی علاقه‌مند بوده و هستند. امروزه انواع تاب ریلکسی تولید و به بازار ارائه گشته‌اند که تجربه یک استراحت فوق‌العاده لذت‌بخش را در هر گوشه‌ای از خانه، باغ، ویلا و یا هر مکان دیگری به شما هدیه خواهند داد. شما می‌توانید از تاب راحتی در گوشه اتاق خود نیز برای استراحت استفاده نمایید. اگر قصد تجربه یک استراحت لذت‌بخش را دارید با مقاله راهنمای خرید تاب ریلکسی همراه باشید.

معرفی انواع تاب ریلکسی و ویژگی‌های آن
تاب راحتی یک وسیله تزئینی و پرکاربرد است که در 3 نوع پایدار، سقفی و متحرک تولید می‌شود. انواع تاب‎های ریلکسی را می‌توانید در طرح­‌ها و اشکال هندسی به‌صورت یک یا دونفره خریداری نمایید.

تاب‌های ریلکسی در دو جنس متفاوت پلاستیکی و کنفی تولید و به بازار عرضه شده‌اند. جنس پلاستیکی و  uv شده تاب‌های ریلکسی برای فضای داخل و بیرون منزل مناسب هستند و قیمت بالاتری نسبت به مدل کنفی دارند. تاب ریلکسی پلاستیکی بافت شلوغ و محکمی دارد و قابل شستشو است. مدل‌های صندلی راحتی کنفی غیر قابل شستشو هستند و به همین دلیل برای داخل منزل، ویلا و به‌طورکلی فضاهای سرپوشیده مناسب هستند. بافت این نوع تاب راحتی تقریباً شبیه ۷ یا ۸ است. یکی از ویژگی‌های مثبت صندلی راحتی کنفی تنوع رنگی بیشتر آن است.

انواع مدل تاب ریلکسی

انواع مدل تاب ریلکسی

مدل S

این مدل صندلی تابی به شکل S  ساخته شده است. صندلی راحتی شکل S برای درازکشیدن یا تکیه دادن مناسب است و به‌عنوان یکی از راحت‌ترین تاب­های ریلکسی و مناسب برای استراحت شناخته شده است.

مدل اشکی

این تاب راحتی به شکل اشک یا قطره ساخته شده است و برای بغل شومینه مناسب است. یکی از بهترین انواع تاب‌های ریلکسی برای مطالعه یا تمرکز بر روی چیزی، تاب راحتی اشکی است.

مدل نیم‌دایره

مدل نیم‌دایره محبوب‌ترین صندلی تابی است که قابلیت نشستن و درازکشیدن، هر دو را دارد. این نوع تاب برای کنار پنجره بهترین گزینه است.

مدل ساحلی

صندلی راحتی مدل ساحلی، طرف‌داران بسیاری دارد و با مدل‌های دیگر کاملاً متفاوت است. نوع لحاف آن نخی بوده که الیاف و پارچه نرمی دارد. این لحاف توسط چهاربند به قلاب، گیره یا بین دو درخت نصب می‌شود.

مدل قفسی

صندلی تابی مدل قفسی سرپوشیده است و برای کودکان مناسب است.

فضای مناسب برای تاب ریلکسی

به‌عنوان بهترین مکان‌ها برای گذاشتن صندلی تابی می‌توان به کنج دیوار، کنار شومینه و شوفاژ، کنار مبلمان، کنار روف‌گاردن، کنار پنجره، در پشت‌بام، حیاط، باغ، ویلا، تراس و… اشاره کرد. فرد برای ایجاد دکوراسیون زیبا در این فضاها می‌تواند از صندلی تابی پرکاربرد استفاده نماید.

نکات مهم در هنگام خرید تاب ریلکسی

نکات مهم در هنگام خرید تاب ریلکسی

در این راهنمای خرید تاب ریلکسی شما را با نکات مهم انتخاب و خرید صندلی تابی آشنا خواهیم کرد.

1- مدل تاب راحتی

در ابتدا باید مدل تاب ریلکسی خود را باتوجه‌به سلیقه، نیاز و فضای مدنظرتان انتخاب نمایید. مدل، اندازه، طرح و رنگ صندلی راحتی شما باید با محیط همخوانی داشته باشد.

رنگ‌بندی

در هنگام خرید تاب ریلکسی باید به همخوانی رنگ آن با محیط توجه داشته باشید. رنگ‌های گرم و تیره مانند سیاه، عنابی تند، ارغوانی، قرمز – نارنجی، ماشی و… برای محیط خانه بسیار جذاب و زیبا هستند. همچنین رنگ‌هایی مانند نارنجی، کرم، شیری، سفید، آلبالویی و …نیز برای اتاق یا فضای بیرونی باغ بسیار شاد و جذاب محسوب می‌شوند.

2- اندازه تاب ریلکسی

شما باید قبل از خرید تاب راحتی مد نظرتان به اندازه فضای موردنظر توجه نمایید. اگر فضای مدنظر شما مانند داخل منزل و اتاق، کوچک بوده و قصد استفاده در مدت کوتاهی از آن دارید، بهتر است مدل‌های یک‌نفره و کم‌جا را انتخاب کنید.

اگر قصد خرید صندلی تابی برای حیاط، باغ یا فضاهای بزرگ دارید، بهتر است باتوجه‌به تعداد اعضای خانواده، تاب ریلکسی دونفره و بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

صندلی‌های راحتی در ظرفیت‌های زیر در بازار تولید و ارائه شده‌اند:

  • تک­نفره: عرض از cm110 تا cm140 و طول آن cm190 تا  m200
  • دونفره: عرض از cm140 تا cm160 و طول آن cm190 تا  m200
  • تحمل وزن استاندارد تاب ریلکسی، تک‌نفره و دونفره، به ترتیب kg 180 و kg230  است .
اندازه تاب ریلکسی

3- جنس صندلی تابی

دقت کنید که جنس تاب نیز باید متناسب با سلیقه و نوع استفاده شما باشد. انتخاب تاب برای فضای باز مشکل‌تر از تاب داخل منزل است. چرا که تاب در فضای بیرونی آسیب‌پذیرتر است.

اگر دوام و تحمل وزن تاب برای شما مهم است حتماً از جنس‌های فلزی یا پلاستیکی که دوام بیشتری دارند استفاده نمایید.

4- جنس زنجیر

حتماً در هنگام خرید صندلی راحتی به جنس زنجیر آن دقت نمایید. این زنجیر برای استفاده مداوم در فضای باز باید ضدزنگ باشد تا در اثر بارش باران آسیب نبیند.

5کوسن

در انواع تاب‌های ریلکسی موجود در بازار برخی از آن‌ها دارای کوسن متصل و برخی دیگر بدون کوسن هستند. اگر هزینه برای شما اهمیت زیادی ندارد بهتر است تاب راحتی بدون کوسن را خریداری کنید تا کوسن آن را متناسب با فضای خود ست نمایید. برای فضاهای باز نیز می‌توانید از کوسن‌های ضد­آب موجود در بازار استفاده کنید.

6- سایبان

برخی انواع صندلی تابی دارای سایبان هستند که این مدل‌ها برای فضای بیرون بسیار مناسب‌اند.

7- قابلیت تنظیم ارتفاع

در هنگام خرید انواع تاب‌های ریلکسی به امکان تنظیم ارتفاع آن دقت نمایید. زیرا شما بعد از خرید تاب راحتی باید بتوانید آن را متناسب با قد خود تنظیم کنید.

8- لوازم جانبی

بعد از خرید صندلی تابی خود لوازم جانبی موردنیاز مانند کاور یا روکش برای تاب، کوسن و… را نیز خریداری نمایید.

نحوه نگهداری از تاب ریلکسی

نحوه نگهداری از تاب ریلکسی

سعی کنید صندلی راحتی خود را در فضاهای پاک و سرپوشیده قرار دهید تا دیرتر خراب شوند. مراقبت‌های اشاره شده در این مقاله نیز به افزایش طول عمر تاب راحتی شما کمک خواهد کرد.

  • روغن‌کاری تاب ریلکسی
  • تمیزکردن به‌موقع
  • استفاده از چتر باغی

خرید صندلی راحتی از ویلا پارک

پس از مطالعه این راهنمای خرید تاب ریلکسی، برای تجربه خریدی مطمئن و آسان حتماً به قسمت تاب و صندلی ریلکسی در سایت ویلا پارک مراجعه نمایید. ما انواع مدل‌های صندلی تابی یک و دونفره را با بهترین کیفیت به شما ارائه داده‌ایم. همچنین شما می‌توانید در سایت ما انواع مبلمان فضای باز و رستورانی، باربیکیو و آتشدان و تخت، سایبان و تخت کنار صندلی را نیز سفارش دهید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در این مقاله گفته شد، قبل از خرید تاب راحتی به فضا و مدل مدنظر خود توجه داشته باشید. از این که تا پایان راهنمای خرید تاب ریلکسی با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *