تجربه لذتبخش دورهمی دوستانه و خانوادگی در فضای خنک باغ و ویلا وقتی تکمیل می‌شود که از یک مبلمان باغی راحت و زیبا استفاده کنیم. اگر طرح مبلمان ویلایی و حیاط خانه با بقیه وسایل هم سازگار باشد، تماشای منظره آن لذتی دوچندان خواهد داشت.

اما قبل از انتخاب مبل و میز و صندلی برای باغ یا ویلای خود، باید انواع آن‌ها را بشناسید و طرح‌های مختلف را ببینید تا یک ست مرتب و سازگار با طراحی باغتان انتخاب کنید. این مقاله از سایت ویلا پارک راهنمای شماست و در آن، با انواع مبلمان باغی و فضای باز آشنا می‌شوید.

انواع مبلمان باغی بر اساس مدل

مبلمان‌های باغی را هم می‌توان بر اساس طراحی و مدل آن دسته‌بندی کرد و هم بر اساس موادی که از آن ساخته شده است. معروف‌ترین انواع مبلمان بر اساس طرح و مدل آن‌ها از این قرارند:

نیمکت باغ و ویلایی

یکی از انواع مبلمان باغ، ویلا و حیاط نیمکت باغ و ویلا است. این نوع صندلی دقیقاً شبیه نیمکت‌های پارک‌هاست و بدون میز است و با مواد چوبی یا فلزی ساخته می‌شود. نیمکت باغی بیشتر برای حیاط‌های بزرگ ویلایی یا حیاط ورودی مجتمع‌ها مناسب است.

صندلی باغی ویلاپارک

میز و صندلی باغی

پرطرفدارترین مدل در بین مبلمان و صندلی‌های ویلا و باغ، میز و صندلی باغی است. این مدل را با مواد مختلفی می‌سازند ازجمله:

  • مبلمان باغی پلاستیک (که هم ارازن است و هم پرطرفدار)
  • مبلمان باغی حصیری (شیک و بادوام)
  • مبلمان باغی آهنی (ارزان و کلاسیک)
  • مبلمان باغی آلومینیومی (مدرن،شیک،)
  • مبلمان باغی چوبو (گران قیمت و لوکس)

مبلمان باغی مدل مرغابی 6 نفره

مبل و راحتی باغ و ویلا

اگر دنبال اقامت طولانی در باغ و ویلا هستید بهتر است در کنار صندلی‌ها و میزها یک دست مبل راحتی باغ هم داشته باشید. هیچ چیز مثل استراحت بعد از ناهار در هوای خنک باغی را نمی‌گیرد البته اگر روی مبل‌های راحتی و نرم باشیم. برای خرید مبلمان باغی برای حیاط منزل یا باغ و ویلای خود محصولات ما را حتماً ببینید و مقایسه کنید.

عکس۳

میز و صندلی رستورانی

طرح میز و صندلی کافه هم برای باغ و ویلا طرفدارن خاص خودش را دارد. این مدل میز و صندلی برای فضای بازی و دورهمی عصرانه در باغ یا یک حیاط پردرخت بسیار مناسب است.

عکس۴

مبلمان باغی طرح پاسیو

مبلمان طرح پاسیو انواع بسیار متنوعی دارد بخشی از این مدل‌ها را می‌توان جزء مبلمان باغی راحتی هم دانست. یک مدل از این نوع مبلمان سایه‌بان هم دارد که می‌تواند جلوی آفتاب تند ظهرگاهی را بگیرد.

میز و صندلی تراس ایکیا

انواع مبلمان باغی بر اساس جنس متریال

علاوه بر این موارد، می‌توان مبلمان باغی را براساس جنس موادی هم که برای ساخت آن‌ها استفاده شده است تقسیم‌بندی کرد. بر این اساس، هم می‌توان قیمت آن‌ها را به‌خوبی تعیین کرد و هم عمر و میزان کارکردشان را.

انواع مبلمان فضای باز و ویلا را بر اساس متریال و مواد ساخت می‌توان به این انواع تقسیم کرد:

  • مبل و صندلی حصیری
  • مبل و صندلی فلزی
  • صندلی باغی آلومینیومی
  • میز و صندلی آهنی

مبلمان ویلایی حصیری

این مدل مبل و صندلی سابقه‌ای قدیمی دارد اما همچنان یک مدل شیک و به‌روز است و از آن استفاده می‌شود. اگرچه شاید تصور کنید مبل و صندلی حصیری ماندگاری خوبی ندارد اما برعکس ماندگاری خوبی دارد.

 

مبلمان باغی فلزی

اگر استحکام وسایل باغ برایتان از هر چیزی مهم‌تر است و هنوز هم طرفدار همان وسایل فلزی و محکم هستید، مبلمان باغی فلزی ویلا پارک انتخاب مناسبی است. در تصویر زیر مبلمان باغی مدل بهاره شش نفره را می‌بینید که هم طراحی زیبایی دارد و هم به اندازه کافی راحت است.

مبلمان باغی مدل ویکیتوریا رنگ مسی

مبلمان باغی آلومینیومی

مبلمان باغی آلومینیومی دو مزیت نسبت به دیگر مدل‌ها دارد:

۱. آلومینیوم یک فلز ضدآب است و به هیچ وجه زنگ نمی‌زند و خراب نمی‌شود؛

۲. موضوع بعدی این است که آلومینیوم وزن سبکی دارد و حمل و نقل آن آسان است.

این نوع مبلمان برای باغ‌ها و فضای بیرونی که در جغرافیای مرطوب هستند بسیار مناسب است.

مبلمان ویلایی مدل تکستایلن

مبلمان ویلایی مدل تکستایلن آلومینیومی

مبلمان باغی آهنی

استحکام در این نوع مبلمان حرف اول را می‌زند. بدون اینکه نگران خراب شدن آن‌ها باشید می‌توانید میز و صندلی دائمی برای باغتان تهیه کنید. نکته جالب توجه در مبلمان باغی آهنی این است که می‌توانید رنگ‌ آن‌ها را بعد از مدتی تغییر دهید. پس اگر خواستید دکوراسیون و رنگ استفاده شده در فضای باغ و ویلای خود را تغییر دهید، انتخاب مبل و صندلی آهنی بهترین انتخاب است.

مبلمان باغی مدل بامبو

قیمت مبلمان باغی

هروقت صحبت از مبلمان و صندلی برای باغ،‌ ویلا و حیاط می‌شود، یکی از موضوعات قیمت آن‌هاست. بعضی از خریداران تصور می‌کنند همین که اسم ویلا و باغ در کنار این محصولات آمده است باید قیمت‌های گزافی بابت این محصولات پرداخت کنند اما اینطور نیست.

البته ممکن است یک مدل خاص از مبل و صندلی محوطه باز را با دو قیمت مختلف ببینید اما باید به این نکته همه دقت کنید که ممکن است عوامل مختلفی بر این اختلاف قیمت تأثیر داشته باشند، عواملی مثل:

  • جنس مواد ساخت میز و صندلی
  • قطر میله فلزی به کار رفته در آن‌ها
  • کیفیت جوش در مدل‌های فلزی
  • کیفیت چوب در مبلمان چوبی باغ و ویلا
  • و…

اگر قصد خرید مبلمان باغی برای باغ و ویلا را دارید، ساده‌ترین راه این است که مدل‌های متنوع موجود در سایت ویلا پارک را مشاهده کنید و از بین ‌آن‌ها مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.

قیمت مبلمان باغی فلزی

قیمت میز و صندلی فلزی برای باغ و مبلمان فلزی از مدل‌های ساده‌تری مثل میز و صندلی پلاستیکی یا مدل پلاستیکی کافه‌ای گران‌تر است اما از برخی از مدل‌های چوبی که از چوب‌های باکیفیت تهیه می‌شوند و پرداخت بالایی دارند، به‌مراتب ارزان‌تر است.

برای اینکه از آخرین قیمت مبلمان باغی فلزی مطلع شوید و بتوانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید، بهترین کار این است که از محصولات با کیفیت و زیبای ویلا پارک دیدن کنید.

خلاصه و نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم بهترین و معروف‌ترین مدل‌های مبلمان باغی را که برای حیاط‌های بزرگ، باغ‌ها و ویلاها و حتی محوطه مجتمع‌ها مناسبند معرفی کنیم.

در کنار معرفی مدل‌های مختلف، درباره قیمت آن‌ها و نیز صحبت کردیم و یک فروشگاه عالی با محصولا متنوع را برای خرید مبلمان باغی معرفی کردیم.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما کمک کند، انتخاب درستی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *