به‌صورت کلی مبل را می‌توان به عنوان نشیمن گاهی معرفی کرد که ظاهری شبیه به صندلی دارد و به شما امکان می‌دهد تا بتوانید علاوه‌بر آن که آن را به‌عنوان یکی از وسایل ضروری در خانه استفاده کنید، روی آن نشسته، استراحت کنید و از اینکه بدنتان در وضعیت مناسبی قرار گرفته است لذت ببرید. مبلمان انواع گوناگونی دارد که قصد داریم در این مقاله از ویلاپارک به معرفی برخی از آن‌ها بپردازیم. همچنین بررسی کنیم که ویژگی‌‌های مبلمان باغی و مبلمان خانگی چیست.

 

مبلمان منزل به چه معناست؟

مبلمان یک آیتم یا اثاثیه است که مکمل یک اتاق است. مبلمان بخشی از لوازم در خانه شما است که می‌توانید آن‌ها را جابه‌جا کنید، مثلاً می‌توانید مبلمان اتاق نشیمن خود را مجدداً مرتب کنید تا جایی برای میز ناهارخوری خود ایجاد کنید. صندلی‌ها، میزها، مبل‌ها و تخت‌های خانه شما همگی در دسته مبلمان طبقه‌بندی می‌شوند. مبلمان شما مکانی برای نشستن و کتاب خواندن در طول روز و یا مکانی راحت برای خواب شبانه به شما می‌دهد. استفاده از مبلمان و انواع آن در هر خانه متناسب با استفاده آن، فضای منزل و سن افرادی که در آن خانه زندگی می‌کنند متفاوت است. مورد دیگری که در انتخاب نوع مبلمان برای منزل شما تأثیرگذار است سلیقه شما است. در واقع سلیقه شما تعیین می‌کند که آیا در تمام قسمت‌های منزل مبل قرار دهید  یا اینکه خانه خود را با ظاهری ساده‌تر و خلوت‌تر چیدمان کنید.

ویژگی مبلمان منزل

فاکتور اولیه و شاید مهم‌ترین مورد برای انتخاب مبلمان منزل، راحتی آن است. مبلمان به این منظور در اتاق نشیمن شما قرار می‌گیرد تا بتوانید برای استراحت، تماشای تلویزیون و یا پذیرایی از مهمان از آن‌ها استفاده کنید. در چنین مواردی طبیعتاً افراد ترجیح می‌دهند مکانی راحت برای نشستن داشته باشند.

توجه به جنس پارچه مبلمان خانگی مورد دومی است که باید به آن توجه شود. جنس مبل شما باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانید در صورت ایجاد شدن لک روی آن‌ها، آن را به‌راحتی تمیز کنید و اطمینان داشته باشید که لکه روی آن باقی نخواهد ماند. توجه به رنگ مبل فاکتور سومی است که باید به آن توجه شود. باتوجه‌به سایر وسایل منزلتان مثل پرده و قالی می‌توانید رنگ مبل مناسب برای خانه خود را پیدا کنید.

ارتفاع مبل خانگی شما و شکل ظاهری آن فاکتور مهم بعدی است که باید آن را مدنظر قرار دهید. این عامل نه‌تنها در شکل‌دادن به‌ظاهر منزل شما تأثیرگذار است، بلکه میزان احساس راحتی که در هنگام استفاده از مبل خواهید داشت را نیز تعیین می‌کند.

مبلمان فضای باز

با گرم‌شدن هوا، وقت آن است که مبلمان فضای باز خود را انبار بیرون بیاورید، کوسن‌ها را روی آن قرار دهید و در فضای باغ با خانواده خود وقت بگذرانید. اگر از شنیدن کلمه مبلمان فضای باز تعجب کرده‌اید لازم است ذکر کنیم که این مدل مبلمان با جنس و طراحی ویژه خود به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که بتوانید از آن‌ها در فضای بیرون از خانه و در باغ و یا حیاط منزل خود استفاده کنید. استقبال زیاد از این مدل مبلمان پس از ارائه مدل‌های اولیه آن‌ها باعث شده تا سازندگان و طراحان آن به دنبال طراحی مدل‌های متنوع و جذابی بروند تا بتوانند علاوه بر پاسخگویی به نیاز مشتری، در این راه پیشرفت نیز بکنند. مبلمان مناسب فضای باز این امکان را به شما می‌دهد تا در مکانی راحت بتوانید از هوای مطبوع بیرون از خانه در کنار دوستانتان لذت ببرید. ویژگی‌های مبلمان باغی یا فضای باز به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید آن‌ها برای تعطیلات تابستان خود خریداری کنید.

انتخاب جنس مناسب در هنگام خرید مبلمان فضای باز

هنگامی که قصد خرید مبلمان مناسب فضای باز دارید، باید توجه کنید که باتوجه‌به ویژگی‌های مبلمان باغی نوعی از آن را خریداری کنید که علاوه بر اینکه به شما احساس راحتی می‌دهند، جنسی مقاوم در برابر آب‌وهوا داشته باشند تا به‌سرعت فرسوده نشوند. علاوه‌برآن انتخاب جنس خاصی از مبلمان فضای باز می‌تواند متناسب با سایر وسایل منزل شما باشد.

مبلمان فضای باز چوبی

چوب همیشه یکی از انتخاب‌هایی بوده که افراد زیادی برای منزل خود داشته اند. جنس چوب به علت استحکام و راحتی که دارد موردتوجه افراد زیادی قرار گرفت است. اما این جنس مبلمان در برابر آب‌وهوا و آسیب حشراتی مثل موریانه مقاوم نبوده و نیاز به محافظت دارد. اگر دوست دارید مبلمان مناسب فضای باز شما از جنس چوب باشد می‌توانید چوب‌های مقاوم در برابر آب‌وهوا مانند چوب سرخ، ساج و سرو را انتخاب کنید که نیاز به نگهداری کمتری دارند.

مبلمان فضای باز حصیری

مواد طبیعی مانند حصیر ظاهر معمولی و راحت‌تری نسبت به مبلمان آهنی برای تراس و یا فضای حیاط شما ایجاد می‌کنند. مبلمان حصیری هر چند سال یک‌بار به مراقبت‌هایی نیاز دارند تا آسیب وارده به آن‌ها بر اثر آب‌وهوا به حداقل برسد. برخی مبلمان حصیری مصنوعی دارای روکش رزینی در بازار موجود است که عمر طولانی‌تری نسبت به مدل معمولی دارند.

مبلمان فضای باز فولاد و فرفورژه

مبلمان باغی مدل خورشید

فولاد و فرفورژه هر دو ماده بسیار محکم‌تری از مبلمان حصیری هستند، اما برای آنکه بتوانید به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید نیاز به بالشتک دارند. این مدل مبلمان به علت مقاومت بالایی که دارند برای استفاده در خارج از منزل عالی هستند، اما برای جلوگیری از زنگ‌زدگی باید به طور دوره‌ای رنگ‌آمیزی یا با روکش ضد آب‌وهوا پوشانده شوند.

مبلمان فضای باز آلومینیومی، پلاستیک و پی‌وی‌سی

مبلمان ویلایی مدل تکستایل

هر سه این مواد ضدزنگ، سبک‌وزن و ارزان‌تر از مبلمان آهنی هستند که با کمی آب و صابون نیز تمیز می‌شوند. نگهداری از این مدل مبلمان بسیار آسان است و این می‌تواند یکی از دلایل محبوبیت آن‌ها باشد. بااین‌حال، به دلیل ساختار سبک‌وزن آن‌ها، ممکن است لازم باشد در بادهای شدید و طوفان ایمن شوند. مبلمان ساخته شده با استفاده از این مواد برای سال‌ها تازه به نظر می‌رسند. اما بااین‌حال، مهم نیست که مبلمان چقدر مقاوم در برابر آب‌وهوا باشد، باید آن را در زمستان نگهداری کنید تا طول عمر آن را افزایش دهید. قبل از خرید، اتاقی را که برای نگهداری در اختیار دارید در نظر بگیرید. علاوه بر این، قبل از خرید سعی کنید اطمینان حاصل کنید که راحتی و قابلیت استفاده آن‌ها را دوست دارید.

نکاتی که باید هنگام خرید مبلمان فضای باز به آن دقت کنید

اگر قصد دارید مبلمان فضای باز مانند تاب و صندلی ریلکسی، چتر و سایبان تخت کنار استخری خریداری کنید به شما توصیه می‌کنیم، محصولاتی را بخرید که مخصوص استفاده در فضای باز ساخته شده‌اند تا به‌خوبی برای استفاده در این مکان‌ها مقاوم شده باشند. دو جنس محبوب مبلمان فضای باز عبارت‌اند از: آلومینیوم با رنگ کوره ای و مبلمان حصیری پلیمری. این دو جنس از سایر مدل‌ها محبوب‌تر است زیرا در برابر رطوبت، کپک و لکه مقاومت می‌کنند. بیشتر پارچه‌هایی که برای استفاده در فضای باز طراحی شده‌اند نیز در برابر خراب‌شدن مقاومت می‌کنند. هنگام انتخاب رنگ‌ها، سبک شخصی و ترجیحات حاکم است. الگوهای روشن و رنگارنگ، منظره‌ای با مضمون مدیترانه‌ای را به وجود می‌آورند و محیطی ملایم با ظاهری آرام و تمیز را برای شما فراهم می‌کنند. فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند بتوانید مبلمان فضای باز موردنظر خود را پیدا کنید. در مرکز فروش مبلمان باغی معتبر می‌توانید انواع مبلمان آلومینیومی، مبلمان حصیری و مبلمان آهنی که ویلاپارک تولید می کند را پیدا کنید.علاوه بر آن میتوانید محصولات ما را به صورت مستقیم از کارخانه تهیه کنید.

مبلمان ویلایی مدل آرکا

مبلمان با کیفیت انتخاب کنید

وقتی در حال خرید هستید، تصور نکنید که قیمت بهترین شاخص کیفیت است؛ بنابراین چگونه می‌توانید تشخیص دهید که مبلمان باکیفیت خوب چگونه به نظر می‌رسد؟ ویژگی‌های مبلمان باغی آن‌قدر گسترده است که پیداکردن فاکتور درست برای تضمین کیفیت خرید آن راحت نیست.

سلامت آن را بررسی کنید

چوب باید به‌آرامی سمباده کشیده شده باشد و عاری از عیب‌ونقص باشد، حتی در نقاط پنهان، مانند سطح زیرین میز این مورد باید رعایت شده باشد. مبلمان فضای باز فلزی رنگ شده باید یک روکش یکنواخت داشته باشند. مبلمان حصیری نباید از هم باز شود یا روی قاب آن شل باشد.

از کیفیت بدنه اطمینان حاصل کنید

جوش‌های فلزی در مبلمان آهنی باید نسبتاً صاف باشند. اطمینان حاصل کنید که فلز دارای مناطق لخت و رنگ نشده یا بدتر از آن، لکه‌های زنگ‌زده نباشند. مطمئن شوید که صندلی‌ها زیاد تکان نمی‌خورند یا خم نمی‌شوند (مخصوصاً روی صندلی‌های فلزی لوله‌ای که به‌صورت فنری طراحی شده‌اند، مقداری انعطاف‌پذیری مناسب است). همین کار را با میز پس از مونتاژ انجام دهید.

وجود لوازم جانبی را چک کنید

مبلمان فضای باز، مانند همتایان داخلی خود، با رنگ‌ها، بافت‌ها و لوازم جانبی متفاوت، تنوع بسیاری پیدا کرده است. کوسن‌ها و بالش‌های روی این مدل مبلمان، راحتی فوق‌العاده‌ای را برای استراحت فراهم می‌کند و افراد را تشویق می‌کند تا زمان بیشتری روی آن‌ها بنشینند.

نتیجه‌گیری

مهم‌ترین تفاوت مبلمان فضای باز و مبلمان خانگی را می‌توان در ظاهر آن‌ها دید. بررسی ویژگی‌های مبلمان باغی و مبلمان خانگی نشان می‌دهد، مبلمان فضای باز نسبت به مبلمان خانگی ظاهر ساده‌تری دارند و عموماً به‌صورت پایه‌دار و با استفاده از مصالح کمتری ساخته شده‌اند. تفاوت بعدی مبلمان فضای باز و مبلمان خانگی در نوع کوسن‌ها و بالشتک‌های آن‌ها است. بالشتک‌ها کل فضای مبلمان خانگی را پوشانده‌اند و شما عملاً به بدنه مبلمان دسترسی نخواهید داشت درصورتی‌که در مبلمان فضای باز بالشتک‌ها به‌صورت متحرک روی بدنه قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید مبلمان فضای باز و رستورانی و وسایلی مانند باربیکیو و آتشدان را دارید، در ویلاپارک می‌توانید با خیالی آسوده خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *