نگهداری از مبلمان باغی در زمستان به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای سال‌های طولانی از مبلمان خود استفاده کنید. از مبلمان باغ خود مراقبت کنید تا سال‌ها برای شما دوام بیاورد. یکی از چیزهایی که بسیاری از مردم آن را فراموش می‌کنند این است که در فصل زمستان از مبلمان باغی خود محافظت کنند. پس از به پایان رسیدن فصل تابستان میزها، صندلی‌ها، ست‌های سالن و نیمکت‌ها معمولاً در فضای باز به حال خود رها می‌شوند و این موضوع آن‌ها را از بهترین حالت خود دور می‌کنند. مانند بسیاری از موارد، پیشگیری بهتر از درمان است. شما می‌توانید با انجام چند کار ساده، مبلمان باغ خود را نه‌تنها در بهار آینده بلکه برای سال‌های بعد نیز کاملاً سالم نگهدارید.

تمیزکردن و محافظت از مبلمان باغ

چه قصد داشته باشید مبلمان باغ خود را در یک سوله چوبی یا پلاستیکی نگهداری کنید، یا آن را در زمستان در بیرون از خانه بگذارید، تمیزکردن و محافظت از آن در برابر عوامل خارجی به ماندگاری طولانی‌تر کمک می‌کند. نحوه انجام این کار بستگی به این دارد که مبلمان شما از چه جنسی ساخته شده است.

نگهداری از مبلمان چوبی

مبلمان چوبی باغ هرساله به بیشترین نگهداری و حفاظت نیاز دارد. اگر می‌خواهید مبلمان چوبی خود را در فضای باز در بهترین حالت نگه دارید، در اینجا مراحل ساده‌ای برای نگهداری از مبلمان چوبی وجود دارد که باید دنبال کنید.

نگهداری از مبلمان چوبی

1. مبلمان باغی را تمیز کنید

مبلمان چوبی یک‌بار در سال تمیز می‌شوند تا کثیفی، جلبک‌ها، فضولات پرندگان و گل‌سنگ‌ها را پاک کنند. اگر در زمستان مبلمان چوبی خود را بیرون می‌گذارید، ممکن است فکر کنید که ارزش تمیزکردن در طول ماه‌های مرطوب را ندارد، اما کثیفی در واقع رطوبت اضافی را حفظ می‌کند. این به این معنی است که مبلمان کثیف در تمام طول فصل مرطوب می‌مانند و نسبت به مبلمان تمیز که این شانس را دارند که در روزهای آفتابی‌تر خشک شوند، بیشتر در معرض پوسیدگی هستند.

حتی اگر قرار است مبلمان چوبی خود را در سوله یا گاراژ نگهداری کنید، ابتدا از تمیزکردن آن اطمینان حاصل کنید زیرا در حین ذخیره‌سازی به‌خوبی خشک می‌ماند و از خشک‌شدن کثیفی به چوب جلوگیری می‌کند. مبلمان چوبی خود را با آب گرم و صابون و برس بشویید و قبل از قراردادن آن‌ها در محل نگهداری یک سمباده سبک روی آن‌ها بکشید.

2. مبلمان باغی را تعمیر کنید

چوب‌های سخت از جمله چوب ساج، اقاقیا، بلوط و اکالیپتوس، نیازی به تعمیری بیش از یک تمیزکردن خوب ندارند. رنگ این مبلمان به‌مرورزمان به رنگ نقره‌ای تبدیل می‌شود، اما اگر می‌خواهید رنگ اصلی آن را حفظ کنید، تعمیر آن با روغن ساج را امتحان کنید. لازم است سالی یک‌بار این کار را انجام دهید.

چوب‌های نرم مانند کاج باید با مواد نگهدارنده، رنگ چوب یا روغن برای محافظت از چوب حفظ شوند. محصول انتخابی خود را با استفاده از یک برس تمیز رنگ کنید.

3. مشکلات را برطرف کنید

تعمیر سالانه مبلمان باغی به شما کمک می‌کند تا بتوانید از آن‌ها برای سالیان طولانی استفاده کنید. در این زمان لازم است شما مشکلاتی از قبیل خراب‌شدن برخی قطعات و یا شل شدن و  افتادن پیچ‌ها را برطرف کنید. اگر نیاز به تعویض دارید، پیچ‌های برنجی را انتخاب کنید که زنگ نزنند.

نحوه مراقبت از مبلمان فرفورژه و فولادی

نحوه مراقبت از مبلمان فرفورژه و فولادی

تمیزکردن کامل مبلمان آهنی و فولادی یک‌بار در سال این فرصت عالی را به شما می‌دهد تا نقاط زنگ‌زده را قبل از رشد غیر قابل‌تعمیر آن پیدا کنید. با آب و صابون و با استفاده از برس یا پارچه شستشو، مبلمان را  تمیز بشویید. اگر لکه‌های زنگ‌زدگی را مشاهده کردید، آنها را سریع‌تر برطرف کنید تا از بدتر شدن آن‌ها جلوگیری کنید. زنگ‌زدگی را با سمباده دستی بسابید. سپس دوباره محل را تمیز کنید و هر سوراخی را با پرکننده اپوکسی پر کنید. برای محافظت از مبلمان فلزی و بازگرداندن آن به زیبایی سابق، یک‌بار دیگر سمباده بزنید و در نهایت، آستر و رنگ‌آمیزی کنید.

نحوه نگهداری از مبلمان فلزی

اگرچه مبلمان باغ آلومینیومی زنگ نمی‌زند، اما همچنان در زمستان نیاز به مراقبت دارد. برای ازبین‌بردن کثیفی از یک برس موی نرم استفاده کنید. سپس باقیمانده کثیفی‌ها و لکه‌ها را با آب داغ و صابون بشویید و سپس با آب و سرکه و با استفاده از یک پارچه نرم فلز را براق کنید. از مواد ساینده استفاده نکنید زیرا به سطح آلومینیوم آسیب می‌رسد. می‌توانید تعمیر و نگهداری خود را با یک لایه واکس ماشین به پایان برسانید.

نحوه نگهداری از مبلمان پلاستیکی

مبلمان پلاستیکی ارزان، دارای جابه‌جایی آسان و بسیار بادوام است. اما می‌تواند به‌سرعت کثیف به­نظر برسد، مگر اینکه از آن مراقبت شود. برای نگهداری از مبلمان باغ پلاستیکی با آب داغ و صابون یا مواد شوینده آن را بشویید یا با یک واشر فشار آن را تمیز کنید. برای تمیزکردن مبلمان پلاستیکی خود از مواد ساینده استفاده نکنید زیرا به سطح آسیب می‌رساند. اگر مبلمان پلاستیکی سفیدی دارید که لکه‌دار به نظر می‌رسند، می‌توانید آن را سفید کنید. فقط مطمئن شوید که از دست‌هایتان با دستکش محافظت می­کنید.

زمان آن است که مبلمان خود را برای زمستان جاسازی کنید

نگهداری از مبلمان باغی با استفاده از روکش پارچه‌ای یا کیسه پلاستیکی به‌عنوان یک لایه دفاعی اضافی در برابر خرابی‌های هوای زمستانی و همچنین آسیب‌های مضر آهک پرندگان و محو شدن اشعه ماورا بنفش در طول تابستان صورت می­گیرد که از مبلمان باغی شما محافظت می‌کند. استفاده از روکش‌ پارچه‌ای یا کیسه پلاستیکی متناسب با اندازه مبلمان و یا میز صندلی شما یکی از بهترین گزینه‌ها است. در هنگام استفاده از روکش مبلمان آن را کامل روی مجموعه بکشید و مراقب باشید که روکش را در آن فرو کنید تا در اثر وزش باد بلند نشود و یا آسیبی به آن وارد نشود.

مناسب‌ترین جنس مبلمان باغی

مناسب‌ترین جنس مبلمان باغی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از این­که مبلمان باغ شما در تمام طول سال به بهترین شکل به نظر می‌رسند، خرید مبلمانی است که از موادی با نگهداری کم و ماندگاری بالا تولید شده‌اند. بهترین انتخا‌ب‌ها برای مبلمان باغی که بتوانید در تمامی فصول سال از آن‌ها استفاده کرده و نگران خراب‌شدن و یا آسیب‌دیدن آن‌ها در کوتاه‌مدت نباشید، مبلمان حصیری و آلومینیومی است. در ادامه به بررسی این دو جنس مبلمان و معرفی راه‌های نگهداری از مبلمان حصیری و نگهداری از مبلمان آلومینیومی می‌پردازیم.

آلومینیوم

برخلاف سایر مواد، آلومینیوم به طور طبیعی فرسوده نمی‌شود، بنابراین می‌توان آن را در تمام زمستان بیرون گذاشت و زمانی که شما آماده بیرون رفتن دوباره هستید، همان‌طوری خواهد بود که آن را در بهار رها کرده‌اید. مبلمان فضای باز و رستورانی موجود در مجموعه ویلا پارک که از آلومینیوم ساخته شده است، به روشی کاملاً جامع پردازش می‌شود، به این معنی که ما مبلمان باغ را کاملاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری می‌سازیم. به‌علاوه، پایداری بالای آلومینیوم و قابلیت آن برای بارها بازیافت شدن گزینه مناسبی برای مبلمان باغی است. علاوه‌برآن از جنس آلومینیوم می‌توانید برای تاب و چتر و سایبان تخت کنار استخری استفاده کنید. نگهداری از مبلمان آلومینیومی به نسبت سایر مدل‌ها نگهداری آسان‌تری دارد.

حصیری

مبلمان باغی حصیری با ظاهری مشابه به چوب‌دستی، اما با بهره‌مندی از مواد طبیعی، یکی دیگر از گزینه‌‌های محبوب برای مبلمان باغ است. بااین‌حال، نگهداری از مبلمان حصیری برای سالم ماندن در ماه‌های زمستان نیز به کمک نیاز دارد. مبلمان حصیری باید یک‌بار در سال با یک محصول مبلمان باغی از چوب سخت درمان شود و در هوای سخت زمستانی بهتر است در داخل سختمان نگهداری شود. برای جلوگیری از شکستن الیاف مصنوعی در شرایط سرد و مرطوب، مبلمان حصیری باید به‌اندازه کافی پوشیده شده یا در طول ماه‌های زمستان به داخل آورده شوند. صندلی ریلکس حصیری یکی از گزینه‌های مناسبی است که می‌توانید آن را در تابستان استفاده کنید.

خرید مبلمان باغی

خرید مبلمان باغی

مجموعه ویلاپارک با ارائه متنوع‌ترین انواع مبلمان حصیری و آلومینیوم باغی، دکوراسیون حیاط و کنار استخر شما را با زیباترین و باکیفیت‌ترین انواع مبلمان  دکوراسیون خواهد کرد. اگر تابه‌حال از مبلمان باغی در فضای بیرون از خانه استفاده نکرده‌اید به شما توصیه می‌کنیم تا برای یکبار هم که شده مبلمان باغی را در حیاط در کنار باربیکیو و آتشدان قرار دهید و  با دوستانتان در آن‌­جا جمع شوید تا تجربه دلپذیر و به‌یادماندنی آن برای همیشه در خاطرتان باقی بماند. اما این نکته را فراموش نکنید که نگهداری از مبلمان باغی را برای سالم و بدون آسیب ماندن آن‌ها جدی بگیرید. ‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *